Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
11 березня 2020р. незважаючи на похмурий дощовий день, заняття у «Суддівській школі», як завжди, було успішним.
Адже 60 учнів двох 9 класів Сокальського ліцею №1 імені Олега Романіва взяли активну участь в інтерактивній лекції-дискусії на тему «Судова система сьогодні».
Лектор Фарина Л.Ю., налагодивши зворотній зв'язок із слухачами, поспілкувалась про нелегку професію судді.
Таким чином, переважав діалог, а не монолог викладача з учнями, на запитання Фарини Лідії:
Чому в Богині Феміди зав’язані очі, Дмитро Парій відповів: «Всі люди рівні перед законом». Дмитро також вважає, що в українських судах запроваджено посаду судді-речника, для того, щоб підвищити довіру суспільства до суддів.
Чому мантія судді чорного кольору, Баран Тарас згадав про рясу священника.
На думку Вікторії Білик та Сольвар Анастасії суддя має бути сміливим, чесним, справедливим та незалежним.
Рижок Соломія зазначила, що критика роботи володаря мантії у ЗМІ та соцмережах в першу чергу пов’язана з тим, що одна із сторін спору є незадоволена рішенням суду.
Під час розповіді судді-речника про рішення ЄСПЛ «Воронцов та інші проти Росії» Роман Гнатишин, зауважив що не можна утримувати людей в металевій клітці, як тварин.
Мулька Святослав міркував, що в українських судах так багато справ через те, що часто порушуються права громадян.
На завершення дискусії, учні та викладач помінялись ролями: на численні запитання стала відповідати суддя-спікерка Фарина Лідія.
Найбільше учнів цікавило: «чи це складна професія, чи це була мрія стати суддею, чи не бажали змінити професію, яка зарплата у судді, до якого віку можна працювати, чи порушують громадяни дисципліну у суді, чи доводилось слухати справу з присяжними, хто має право бути присяжним, чи розглядалися резонансні справи, які справи найважчі, скільки справ на рік, скасування смертної кари це добре чи погано тощо.
Отже під час спілкування наші гості не лише отримували інформацію але й самостійно знаходили шлях щодо вирішення тої чи іншої проблеми, яку поставила перед ними суддя-речник.
Таким чином було досягнуто основної мети сьогоднішнього заходу – вільний обмін думками про суддівську професію….
До нових зустрічей в нашій школі.